LPG
HLEDAT
ONLINE
Právě připojeni - hostů: 3DIESELGAS-MIX NAFTY A LPG |
![]() |
![]() |
![]() |
Napsal uživatel František Plechač |
Sobota, 25 Červen 2011 20:41 |
Cesta k významným úsporám nejen na PHMPředstavujeme Vám skvěle fungující systém přidávání plynu do spalované směsi dieselovými motory všech kategorií a úrovní vyspělosti jejich techniky. Nápad, přidávat ke vzduchu nasávanému dieselovým motorem plyn a významně tak změnit složení spalované směsi ve válcích, není vůbec nový. Tento systém se používal již před více než 20-ti lety např. v Itálii. Se současnými možnostmi (zejména v oblasti elektroniky a mikroelektroniky) je ale možné posunout funkci systému takřka k dokonalosti. V čem spočívá přestavba na DIESELGAS ?Přestavba diesel motoru na mixování paliv - nafta/LPG je naprosto neinvazivní: Žádný zásah do motoru ani jeho příslušenství není nutný. Přestavba spočívá v osazení reduktoru tlaku plynu (jako u přestavby benzínového motoru) a řídící jednotky plynu. Do sání jsou poté zavedeny výstupy dvou vstřikovačů plynu a na výfukové potrubí (za turbodmychadlo) je osazen EGT senzor (čidlo teploty výfukových plynů). Vzhledem k poměru spotřeby plynu a nafty cca 20:80 není třeba vozidlo osazovat LPG nádrží s obrovskou kapacitou (a tím i nepříliš skladnými rozměry). V čem spočívá funkce systému sekvenčního vstřikování a mixování plynu v naftovém motoru, kterému se říká "DIESELGAS"?Plyn (LPG nebo CNG) je v optimálním množství vstřikován ("vefukován" - jedná se o plynnou fázi) do sacího potrubí dieselového motoru. Na motoru samotném nejsou potřeba žádné úpravy! Vstřikování plynu je řízeno speciální plynovou řidící jednotkou, která ovládá dva plynové vstřikovače. Plyn je vefukován - v závislosti na konstrukci motoru - za váhu vzduchu na sací stranu turba (pokud je jím motor vybaven). Dávkování plynu je řízeno ECU plynu, a to podle zatížení a jízdních režimů motoru. Zásadními veličinami jsou otáčky motoru v kombinaci s hodnotami , které lze z daného motoru snadno získat - např. tlakem sacího potrubí (v případě přeplňovaného motoru), případně údaji o množství nasávaného vzduchu z tzv. "váhy vzduchu" (MAF senzor) v kombinaci s údaji o poloze plynového pedálu. Na základě těchto informací je řídící jednotka plynu schopna dávkovat v různých provozních režimech různě velkou dávku plynu, kterou přidává do vzduchu nasávaného motorem. |